torsdag 20 mars 2008

Väderleksrapport!















Vi har jättekonstigt väder här nere på Västkusten! Ena dagen är det massa plusgrader så vi åker ut till havet och jag plumsar rätt i! Andra dagen är det SNÖ och jag blir helt överlycklig först men tycker sen att det är för kallt.. Matte har varit väldigt sjuk, så i nästan en veckas tid var det inte mycket kul som hände. Jag och katterna låg mest och sov med Matte i soffan. Skönt iofs men Husse fick ta hand om oss.

Nu när det börjar bli fint igen så har vi varit mycket i stallet. Jag är jätteduktig, Matte har sakta börjat träna mig på att hålla mig till Eldir så jag i framtiden kan följa med på långa sköna skogsturer. Vi börjar såklart bara korta stunder och i lugn takt, men det går ändå hur bra som helst. Matte är stolt!

Sen har jag börjat på valpkurs med! Jag är störst där. Förrut mig finns det en jättefin kille som kommer bli stor, han heter Patcho o är en Leonbergerblandning. Men jag är 2 månader äldre så jag har klart övertag. Jag somnar snabbt efter kurserna, det är jobbigt men roligt och träna!

Den stora röda katten Husse håller på en bild är Zluggo, Mattes första katt som bor kvar hos hennes föräldrar. Han är 9 år och gillar inte hundar, men vi försöker vänja oss! För snart ska vi bo där i en vecka innan vi flyttar in i våran nya lägenhet. Så vi får hoppas han kommer börja tycka om mig snart, för jag älskar ju katter! Sist men inte minst ska vi på semester under påsk till Växjö och hälsa på Husses familj. Jag ska bo med jakthunden Bamse, det kommer nog bli jätteroligt! Glad påsk allihop!

3 kommentarer:

camilla sa...

Hej syster

Vad fin du blivit.
Visst är vädret komiskt.Vi hade riktigt vårväder och nu rena vintern.Jag ska börja min valpkurs på söndag och jag är också störst fast inte äldst.Hoppas att det ska bli bra.
Det ser jättemysigt ut när ni ligger och gosar,min kompis kaninen är inte så kelig.Men en riktig retsticka..men än så länge så kommer jag in i buren och kan äta upp hans mat så han får passa sig.
Ha det så bra.!!
Ozzy

Julan sa...

Halloj!!
Här uppe hos mig finns det visst bara ett väder...SNÖ!!!
Och jag tycker att det är superkul att plöja runt där ute..
Kram Diya

Pernilla och Ivar sa...

Hej!

Hoppas att ni har haft en jätteglad påsk med massor med ägg och godis!

Kramar Pernilla och Ivar
http://www.bullmastiff.cybersite.se